کارشناس مسوول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین از کاهش ۱۰ درصدی شاغلان در معرض عوامل شیمیایی زیان آور در محیط کار خبر داد.

  بهروز پور ارجمند کارشناس مسوول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین از کاهش ۱۰ درصدی شاغلان در معرض عوامل شیمیایی زیان آور در محیط کار خبر داد و گفت: رعایت موازین ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در محیط کار باید جدی گرفته شود. 

وی تصریح کرد: سال ۹۵ بالغ بر چهار هزار و ۸۲۵ شاغل (۲۳ درصد) در معرض عوامل زیان آور شیمیایی شناسایی شدند که با تلاش‌های بی وقفه کارشناسان بهداشت حرفه‌ای این مرکز و جلب همکاری مدیران صنایع و متصدیان کارگاه‌ها، این میزان در یک سال گذشته به سه هزار و ۲۶۴ شاغل (۱۳ درصد) کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون پنج هزار و ۳۶ کارگاه تولیدی و خدماتی کوچک و بزرگ و بالغ بر ۲۴ هزار و ۹۰۶ شاغل در سطح شهرستان قزوین مشغول به کار هستند که یک هزار و ۱۶ کارگاه، دارای عوامل زیان آور شیمیایی هستند.

به گفته این مسوول، از اقدامات کارشناسان مرکز شهید بلندیان در این زمینه نظارت بر کنترل عوامل زیان آور شیمیایی از طریق اقدامات فنی و مهندسی، طراحی سیستم‌های تهویه موضعی در منبع انتشار، تغییر پروسه و نیز نظارت بر اقدامات کنترلی مدیریتی نظیر کاهش تعداد ساعت شاغلان در معرض خطر و چرخشی کردن کار در پست‌های کاری نامناسب است.

پورارجمند تصریح کرد: عوامل شیمیایی زیان آور محیط کار نیز شامل: انواع گرد و غبارها، بخار و گازها، مه و مه دود‌ها است که شاغلان برحسب نوع شغل و فرآیند کار، در معرض این عوامل قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار